Zadávání zakázky dle Pravidel pro výběr dodavatelů v OP TAK v uzavřené výzvě

21. 10. 2025 | Články

Operační program Technologie a aplikace pro konkurenceschopnost (OP TAK) umožňuje zadavatelům využít při výběru dodavatelů mimo režim zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek (ZZVZ) otevřenou či uzavřenou výzvu. Uzavřená výzva je určena pro zakázky malého rozsahu zadávané v režimu Pravidel pro výběr dodavatelů v OP TAK (PpVD) a má za cíl zjednodušit proces zadávání při zachování transparentnosti a hospodárnosti.

Definice a charakteristika uzavřené výzvy

Uzavřená výzva je postup, kdy zadavatel osloví předem vybrané dodavatele (minimálně tři) s výzvou k podání nabídky. Tento postup je přípustný pouze v případě zakázek malého rozsahu, tedy u zakázek, jejichž předpokládaná hodnota je rovna nebo nižší než 3 mil. Kč bez DPH v případě zakázek na dodávky a/nebo služby či 9 mil. Kč bez DPH v případě zakázek na stavební práce.

Charakteristika uzavřené výzvy:

  • Výzva není veřejně přístupná neomezenému počtu dodavatelů.
  • Zadavatel musí oslovit minimálně tři dodavatele.
  • U oslovených dodavatelů musí zadavatel důvodně předpokládat, že jsou způsobilí požadované plnění poskytnout (například na základě toho, že mají danou činnost zapsánu v živnostenském rejstříku, nebo u nich zadavatel ověřoval, že jsou schopni plnění poskytnout).
  • Výběr dodavatele musí být řádně odůvodněn a zdokumentován.

 

Povinnosti zadavatele při použití uzavřené výzvy

Při použití uzavřené výzvy nemá zadavatel povinnost uveřejnit výzvu na profilu zadavatele a v databázi výběrových řízení na webových stránkách Agentury pro podnikání a inovace, stále je však povinen dodržovat povinnosti plynoucí z Pravidel pro výběr dodavatelů v OP TAK.

Zadavatel musí dodržet následující povinnosti:

  • Zajistit rovné zacházení – všem osloveným dodavatelům musí být zaslána totožná výzva a musí jim být odeslána ve stejnou dobu (tj. minimálně ve stejný den).
  • Součástí výzvy k podání nabídek musí být základní informace o zakázce a výběrovém řízení. Výzva musí přímo či nepřímo (tj. v přílohách výzvy) obsahovat údaje stanovené v bode 5.2.2 PpVD.
  • Zajistit přiměřenou lhůtu pro podání nabídek (v souladu s bodem 5.3.2 a) PpVD min. 10 dnů, přičemž lhůta počíná dnem, který následuje po dni odeslání výzvy k podání nabídky osloveným dodavatelům.
  • Případnou změnu či doplnění výzvy, nebo odpověď na dotaz některého z dodavatelů odešle zadavatel současně všem dodavatelům, které vyzval v rámci uzavřené výzvy k podání nabídek, vysvětlení zadávacích podmínek na žádost některého z dodavatelů odešle zadavatel do 2 pracovních dnů.
  • Otevřít nabídky v listinné podobě/zpřístupnit nabídky v elektronické podobě může zadavatel až po ukončení lhůty pro podání nabídek; v případě listinných nabídek zajistí jejich otevření bez zbytečného odkladu po skončení lhůty pro podání nabídek.
  • O otevírání, posouzení a hodnocení nabídek pořídí zadavatel protokol obsahující rozhodné skutečnosti a to minimálně v rozsahu stanoveném v bodě 6.1.2 PpVD.
  • Zajistit hodnocení nabídek podle předem stanovených kritérií.
  • Vyvarovat se střetu zájmů.
  • Zajistit, aby o výsledku výběrového řízení byli informováni všichni účastníci, kteří podali nabídky ve lhůtě pro podání nabídek a kteří nebyli vyloučeni z výběrového řízení.
  • Zajistit archivaci dokumentů stanovených v bodě 8.1.2 PpVD.
  • Po podpisu smlouvy s vítězným dodavatelem vložit do IS KP21+ dokumentaci VŘ nutnou ke kontrole ze strany Agentury pro podnikání a inovace.

 

 

Další články k výběru dodavatele dle PpVD v OP TAK